Proje hakkında açıklamada bulunan Adıyaman Kültür, Turizm, Eğitim ve Kalkınma Derneği Başkanı Hacı Mahmut Çalışkan; “Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından koordine edilen Gençlik Alanındaki Stratejik Ortaklık faaliyetleri, kapsamında dernek olarak izimde ortak olduğumuz GAMEON - The Introduction Journey to the Game Development for NEETs adlı proje -2020-2-PL01-KA205-082892 referans numarası ile kabul edilmiştir. The Introduction Journey to the Game Development for NEETs - Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki Gençler için Oyun Geliştirmeye Giriş Yolculuğu adlı projenin koordinatörü Polonya’nın SKIERNIEWICE kentinde bulunan FUNDACJA EDUVIBES-kuruluşudur. Derneğimizle birlikte proje ortaklarımız ASOCIATIA PARADIGME EDUCATIONALE (Romanya) , SUMY STATE UNIVERSITY (Ukrayna) , INERCIA DIGITAL SL (İspanya). Projemizde; Gençlik (Eğitim ve öğretim alanlarında bilgi alışverişinin teşvik edilmesi Gençlik Politi-kaları); Yeni Teknolojiler - Dijital yeterlilikler; Dezavantajlı kesimlerin bilgi ve materyallere erişimi, Proje gençlerin dijital oyun sektöründeki kariyerleri de dikkate alarak kazançlı ve istikrarlı iş sahibi olmaları için karşılıklı bilgi ve deneyim paylaşımını amaçlamaktadır. Ne Eğitimde Ne İstihdamda olan gençlerin dijital oyun endüstrisine katkı sunması için iyi uygulamalar karşılıklı olarak paylaşılacaktır.” Dedi.
Projenin amacına değinen başkan Çalışkan; “Gençler için teknolojiyi kullanarak oyun endüstrisine nasıl dahil edileceğine dair en iyi uygulamaları karşılıklı paylaşmak; Resmi eğitimi almadan sektörde başarılı olan insanların (Markus Persson gibi) örnek kişileri desteklemek ve gençlere istihdam oluşturma; Yaygın Eğitim yaklaşımı ile oyun endüstrisi için alternatif yolları görselleştirmek; Dijital Oyun eğitiminde yaygın eğitim yaklaşımını teşvik etmek; Diploma sahibi olmayan (Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki) gençlerin oyun endüstrisine yönelik mevcut eğitim olanakları ve kanalları paylaşmak ve anlaşılmasını sağlamak; Yüksek öğrenimde olmayan ve dijital oyun geliştirmede kariyer yapmak, bilgi ve becerisini geliştirmek, değerlendirmek isteyen, dijital oyun sektörüne nasıl gireceklerini bilmeyen gençlere yönelik rehberlik ve yönlendirme sağlanacaktır. Proje kapsamında bir konferans ve bir çalıştay gerçekleştirilecektir. Katılımcıları temel oyun geliştirme becerilerini artıracak ücretsiz çevrimiçi kaynakların derlenmesi ve erişime sunulması sağlanacaktır.” Şeklinde konuştu.